Programma van 48ste BVLO studiedag

48ste BVLO studiedag

Programma van 48ste BVLO studiedag

Op vrijdag 17 november:
8:30 - 9:00 Ontvangst
9:00 - 9:50 Algemeen gedeelte
10:15 - 11:45 Blok 1 - Verschillende praktijk- en theorie sessies.
  Creatieve opwarmingen
  Basisvaardigheden t.e.m het aanleren van rugcrawl (theorie)
  Start 2 Dance
  3x3 basket op school
  Handbal op school
  Tchoukbal
  ASM in de sporthal
  Street Hockey
  Digitale zoektochten organiseren via ActionBound
  Schermen met de Sam-App
  Samen bewegen regelen
  Speel je vrij! – Doelspelen en hybride spelvormen
  Vital Schools
11:45 - 12:45 Lunchpauze
12:45 - 14:15 Blok 2 - Verschillende praktijk- en theorie sessies.
  Creatieve opwarmingen
  Bootcamp games: On and on we go!
  Foutenanalyse borstcrawl
  Dansen a.d.h.v. kaartspel
  Elements of street dance
  Schoolgrappling
  Streethandbal
  Pickleball
  ASM in de sporthal
  Sporten a.d.h.v hartslagmeter
  Basisvaardigheden gymnastiek
  Capoeira Fundamentals
  Gezelschapsspelen in beweging
14:30 - 16:00 Blok 3 - Verschillende praktijk- en theorie sessies.
  How 2 challenge
  Bootcamp games: On and on we go!
  Perfectionering schoolslag
  100 Dansopdrachten
  Zelfverdedigend leren
  Pickleball
  Sporten a.d.h.v hartslagmeter
  Kleuterturnen Kidies
  Laserschermen
  Capoeira Fundamentals
  Lilo: Leerlijnen in LO
  Structuur en differentiatie in de les LO
  Spelvormen basketbal
  1. Van 9:00 tot 9:50

    Algemeen gedeelte

    Door Peter Iserbyt
    • Welkomstwoord door BVLO 
    • Voordracht door Prof. dr. Peter Iserbyt (Coördinator 48ste BVLO-studiedag) 

    Note: Nog niet alle sessies hebben al definitief kunnen bevestigen, hou dus zeker de website in de gaten. Mogelijks worden hoogspringen, horden en padel nog aan het programma toegevoegd!

  2. Van 10:15 tot 11:45

    Creatieve opwarmingen

    Door Ruth Byl
    Lager & secundair onderwijs
    Ruth Byl

    Een leuke, creatieve, doelgerichte start van de les bepaalt voor een groot deel het gevoel over de les die aankomt. Een korte, krachtige, toffe of iets langere, uitdagende opwarming met spelvormen of samenwerkingsopdrachten doet het enthousiasme alvast oplaaien. Deze sessie zit vol kant-en-klare middelen om je opwarmingen creatief te maken.
  3. Van 10:15 tot 11:45

    Basisvaardigheden t.e.m het aanleren van rugcrawl (theorie)

    Lager & secundair onderwijs
    Carine Verbauwen

    Het aanleren van rugcrawl start met het correct aanleren van verschillende basisvaardigheden. Wanneer we merken dat de techniek van rugcrawl niet optimaal verloopt, komt dat vaak eerder door andere onderliggende oorzaken dan de specifieke
    techniek zelf. Tijdens deze theoretische sessie besteden we zowel aandacht aan de basisvaardigheden die nodig zijn voor rugcrawl als de specifieke techniek zelf.
  4. Van 10:15 tot 11:45

    Start 2 Dance

    Lager onderwijs 
    Sjomara De Baere

    Tijdens deze sessie gaan we na een korte opwarming en uitleg omtrent de passen aan de slag met een eenvoudige choreografie die je in elke dansles kan toepassen. We werken met verschillende hip hop en streetdance invloeden om tot een hedendaagse danschoreo te komen die je eenvoudig kan aanpassen aan het niveau van jouw leerlingen.

  5. Van 10:15 tot 11:45

    3x3 basket op school

    Alle
    Steven Ibens

    Opwarmen in het begin van een les of training is essentieel, dat is algemeen geweten. Er zijn heel wat leuke, uitdagende, soms ludieke oefeningen en spelvormen om de les te starten zodat de zin in bewegen er onmiddellijk in zit. We zijn de tel al kwijt de hoeveelste reeks dit is, maar ook dit keer staat amusement voorop.

  6. Van 10:15 tot 11:45

    Handbal op school

    Lager onderwijs
    Gerrit Vertommen

    De Vlaamse Handbalvereniging lanceert het project speelhandbal. Hierbinnen zijn er voor elke graad telkens 3 kant-en-klare lessen ontwikkeld waarin de basis (hand)
    balvaardigheden aan bod komen. We bieden tijdens deze sessie een lesopbouw van het 1ste tot het 6de leerjaar waarbij het spelen centraal staat. Via een aantal werp-, pass- en doelspelen komen we telkens tot wedstrijdvormen aangepast aan het vaardigheidsniveau per graad. Een belangrijk principe hierbij is dat alle leerlingen intensief en succesvol kunnen deelnemen. Dat betekent: spelen in kleine groepjes,
    veel beurten en herhalingen, geen lange wachttijden en een aanbod waaraan zowel goede als minder goede bewegers kunnen deelnemen.

  7. Van 10:15 tot 11:45

    Tchoukbal

    Secundair onderwijs
    Hans Minten

    Door middel van ‘lead-up games’ wordt het spelidee van tchoukbal spelenderwijs aangebracht. In eerste instantie spelen we met aangepaste speelregels, op maat van het ontwikkelingsniveau van de deelnemers. Door deze lage instapdrempel laten we het spel vlot en succesvol verlopen. De officiële spelregels worden stelselmatig toegevoegd van zodra het spelverloop dit toelaat. De oefen- en spelvormen hebben een duidelijke transfer naar de eindspelvorm. De spelgerichte leerlijn is onmiddellijk in de  onderwijspraktijk toepasbaar.
  8. Van 10:15 tot 11:45

    ASM in de sporthal

    Alle 
    ASM & Janssen-Fritsen

    Het Athletic Skills Model is een andere manier van denken over bewegen voor de top- & breedtesport, het bewegingsonderwijs en de gezondheidszorg. Het is een visie die onderbouwd is door wetenschap en praktijk, waarbij spel en plezier gekoppeld zijn
    aan motorisch leren, met aandacht voor gezondheid, welzijn en prestatie.
  9. Van 10:15 tot 11:45

    Street Hockey

    Secundair Onderwijs 
    Thibault Dewitte

    Streethockey is een nieuwe discipline die nog in volle ontwikkeling is. Het brengt hockey naar onontgonnen gebieden, op een hippe, innovatieve manier. Streethockey wordt
    gespeeld in een speciaal ontwikkelde «cage», waarbij ook de boardings van het veld kunnen gebruikt worden in het spel. Er wordt gespeeld met speciaal ontwikkelde sticks en ballen. De hoge intensiteit en snelheid van de ‘3 tegen 3’ wedstrijden zorgen voor spectaculaire momenten, met veel tricks en skills van de spelers.
  10. Van 10:15 tot 11:45

    Digitale zoektochten organiseren via ActionBound

    Secundair Onderwijs 
    Joktan Willem

    Tijdens deze praktijksessie met smartphone en computer leer je via een laagdrempelig platform eigen digitale zoektochten te maken. Deze tochten kunnen jouw leerlingen/deelnemers met hun eigen smartphone wandelen of fietsen, individueel of in
    groepjes. Je leert een tocht creëren waarin de deelnemers leren navigeren, leuke opdrachten doen met hun camera en bepaalde quizvragen oplossen. Als tochtontwikkelaar krijg je alle resultaten binnen per deelnemer.

  11. Van 10:15 tot 11:45

    Schermen met de Sam-App

    Lager onderwijs 
    Julie Groslambert

    De SAM-applicatie is een interactieve tool waarmee leerlingen via korte videofragmenten zelfstandig en op eigen niveau verschillende bewegingsvaardigheden kunnen inoefenen. Achter het concept steekt een moderne visie op bewegingsopvoeding. Samen met de Schermfederatie ontwikkelden en verfilmden de Sam-App de leerlijn schermen voor schoolse toepassingen. 

  12. Van 10:15 tot 11:45

    Samen bewegen regelen

    Alle
    Chris Hazelebach & Kristine De Martelaer

    Elke beweegactiviteit vraagt om arrangeren, assisteren en afspreken. Deze regeltaken zijn ook doelen voor leerlingen. In deze praktische workshop laten we door het spelen van een tikspel ervaren hoe dit leerproces gaat van een vier- tot een 12 jarige leerling. De workshopleiders zijn medeschrijvers van het methodiekboek “Samen bewegen regelen” (2023, uitgever arko). Het boek geeft een didactisch kader voor bewegen regelen op de lagere school.

  13. Van 10:15 tot 11:45

    Speel je vrij! – Doelspelen en hybride spelvormen

    Secundair onderwijs
    Phillipe Vandersmissen

    In ons vorige magazine kon je al kennismaken met het boek 'Speel je vrij'! De SpelenderWijs-aanpak wordt als referentiekader gebruikt en focust op haalbare speluitdagingen voor alle spelers waarbij beter leren spelen het hoofddoel is. Via lead-up games en spelnabije oefeningen wordt een spelopbouw op maat gemaakt.  Na het volgen van deze sessie ben je gewapend om met een spelopbouw uit doelspelen in jouw onderwijscontext aan de slag te gaan.

  14. Van 10:15 tot 11:45

    Vital Schools

    Alle
    Gert Muylle

    Vital Schools begeleidde heel wat leraren en scholen om beweegvriendelijk lesgeven te ontwikkelen in hun lessen. In deze sessie komen heel wat praktijkvoorbeelden aan bod waarbij leerlingen op een actieve manier tot leren komen. Zo krijgen deelnemers inzicht hoe je zo’n praktijkvoorbeeld zelf kan ontwikkelen en hoe leraren LO-collega's kunnen begeleiden in beweegvriendelijk lesgeven. Meer info www.vitalschools.be.

  15. Van 12:45 tot 14:15

    Creatieve opwarmingen

    Lager & secundair onderwijs
    Ruth Byl

    Een leuke, creatieve, doelgerichte start van de les bepaalt een groot deel het gevoel over de les die aankomt. Een korte, krachtige, toffe of iets langere, uitdagende opwarming met spelvormen of samenwerkingsopdrachten doet het enthousiasme alvast oplaaien. Deze sessie zit vol kant-en-klare middelen om je opwarmingen creatief te maken.

  16. Van 12:45 tot 14:15

    Bootcamp games: On and on we go!

    Secundair onderwijs 
    Matthias Deloof

    In deze nieuwe sessie doe je opnieuw heel wat inspiratie op om op een leuke interactieve wijze leerlingen uit te dagen tijdens diverse en gevarieerde spelvormen om het lichaam zoveel mogelijk te versterken! Een geslaagd huwelijk tussen inspanning en spelgeest! Alle oefenstof en gebruikte media zijn vrij voor handen.

  17. Van 12:45 tot 14:15

    Foutenanalyse borstcrawl

    Lager & secundair onderwijs
    Carine Verbauwen

    Tijdens deze sessie staat borstcrawl centraal. We focussen ons via verschillende oefeningen op vaak gemaakte fouten i.v.m. hoofd- en lichaamspositie, aquatische ademhaling, rotatie en stuwing in het water. Je kan na deze sessie aan de slag met nieuwe oefenstof voor jouw lessen.

  18. Van 12:45 tot 14:15

    Dansen a.d.h.v. kaartspel

    Lager onderwijs 
    Paul Rooyackers

     Het dansspel is een kaartset met 64 kaarten dat je als leerkracht in staat stelt om meer dan 1000 dansen samen te stellen met je leerlingen. Het spel is ideaal te gebruiken binnen alle opleidingsniveaus en is speciaal te gebruiken voor kennismakingsdagen of werkweken om de sfeer binnen een groep te stimuleren. 

  19. Van 12:45 tot 14:15

    Elements of street dance

    Secundair onderwijs 
    Sjomara De Baere

    Na een stevige opwarming en korte uitleg omtrent de passen aan de slag met een eenvoudige choreografie die je in elke dansles kan toepassen. We werken met verschillende hip hop en streetdance invloeden om tot een hedendaasge danschoreo te komen die je eenvoudig kan aanpassen aan het niveau van jouw leerlingen.

  20. Van 12:45 tot 14:15

    Schoolgrappling

    Lager en secundair onderwijs
    Dieter Truyen

    Schoolgrappling heeft als doel om kinderen en jongeren het trekken- en duwen aan te leren op een laagdrempelige manier. Tijdens deze sessie ontdek je hoe je de waarden van grappling kan aanleren door een sterk pedagogisch kader uit te werken.

  21. Van 12:45 tot 14:15

    Streethandbal

    Secundair onderwijs 
    Gerrit Vertommen

    Streethandball is attractieve, laagdrempelige vorm van handbal die 15 jaar geleden in Denemarken ontwikkeld werd. Er wordt gespeeld op 1 doel (cfr 3X3 basket), met extra punten voor spectaculaire doelpunten en met een aangepaste bal die de niveauverschillen tussen de leerlingen uitvlakt. Door de overtalsituatie in aanval is er veel succesbeleving en samen met de bonuspunten voor trick shots maakt het dit zeer aantrekkelijk voor secundaire schoolleeftijd. In deze bijscholing komen een spelgerichte opbouw, trick shots en wedstrijdvorm aan bod zodat het onmiddellijk in de schoolpraktijk toepasbaar is.

  22. Van 12:45 tot 14:15

    Pickleball

    Secundair onderwijs
    Hans Minten

    Pickleball is een toegankelijke variant van tennis. Door een kleiner speelveld, ter grootte van een badmintonveld, en aangepast spelmateriaal wordt de instapdrempel aanzienlijk verlaagd. De gatenbal zorgt voor een tragere balwisseling waardoor spelers meer tijd hebben om te handelen. Dit maakt van Pickleball het ideale terugslagspel voor het onderwijs. We vertrekken vanuit duidelijke en uniforme doelstellingen, die ook toe te passen zijn op andere terugslagspelen

  23. Van 12:45 tot 14:15

    ASM in de sporthal

    Alle
    ASM & Janssen-Fritsen

    Het Athletic Skills Model is een andere manier van denken over bewegen voor de top- & breedtesport, het bewegingsonderwijs en de gezondheidszorg. Het is een visie die onderbouwd is door wetenschap en praktijk, waarbij spel en plezier gekoppeld zijn aan motorisch leren, met aandacht voor gezondheid, welzijn en prestatie. 

  24. Van 12:45 tot 14:15

    Sporten a.d.h.v hartslagmeter

    Secundair onderwijs
    Polar
    Bij goed weer trekken we als klasgroep vaak de loopschoenen aan en zijn we vertrokken voor een conditionele lessenreeks. Ondanks het feit dat niet iedereen dezelfde basisconditie heeft, nemen we wel vaak dezelfde marges of einddoelen voor ogen. Daar moeten we eigenlijk vanaf en Polar heeft een nieuwe tool klaar voor het onderwijs die je daarbij kan helpen. Op die manier kan iedere student zijn eigen hartslag onder controle houden en op eigen tempo trainen en vooruitgang boeken in
    zijn prestaties, wat de intrinsieke motivatie om te bewegen nog meer zal vergroten.
  25. Van 12:45 tot 14:15

    Basisvaardigheden gymnastiek

    Lager onderwijs 
    Inge Stoop

    Kinderen van de lagere school motiveren om te turnen, is vaak niet evident. Werken met grote groepen en toch overzicht houden via differentiatie is de boodschap. We gaan interactief aan het werk om zelf te ondervinden dat wachtrijen niet leuk zijn en dus vermeden moeten worden. Ook samenwerken is op deze leeftijd heel belangrijk en zal dus uitgebreid aan bod komen.

  26. Van 12:45 tot 14:15

    Capoeira Fundamentals

    Secundair onderwijs
    Jelle Symons

    Capoeira is een sport, die vooral inspeelt op lenigheid, kracht en coördinatie. De sport vormt een mooie mix tussen gevechtssport en ritmiek. Het groepsgevoel is belangrijk, aangezien je naast individuele oefeningen, ook met de andere deelnemers 2-aan-2 oefeningen en vrij spel doet. De afwisseling en vele aspecten binnen één gevechtsdiscipline maakt dat Capoeira leerdoelen op een andere manier kan behalen.

  27. Van 12:45 tot 14:15

    Gezelschapsspelen in beweging

    Lager & secundair onderwijs
    Gert Muylle

    Gezelschapsspellen zijn leuk en boeiend om te spelen, dus waarom niet deze spellen als basis gebruiken om te gaan bewegen? Tijdens deze sessie krijgen de deelnemers verschillende praktijkvoorbeelden waarbij jonge en ‘oude’ kinderen extra gemotiveerd raken voor bewegingsvaardigheden via speldynamiek. Een doe-sessie met een lach! 

  28. Van 14:30 tot 16:00

    How 2 challenge

    Door Ruth Byl
    Lager & Secundair onderwijs
    Ruth Byl
    Challenges zetten je leerlingen of klasgroepen in beweging. In deze sessie ontdek je verschillende spel-en oefenvormen die je klasoverschrijdend kan geven om de competitie- en beweegdrang tussen de klassen onderling aan te wakkeren. Je kan ook binnen een klasgroep de leerlingen uitdagen via de spelvorm gebaseerd op Homo Sportiversalis.
  29. Van 14:30 tot 16:00

    Bootcamp games: On and on we go!

    Secundair onderwijs
    Matthias Deloof

    In deze nieuwe sessie doe je opnieuw heel wat inspiratie op om op een leuke interactieve wijze leerlingen uit te dagen tijdens diverse en gevarieerde spelvormen om het lichaam zoveel mogelijk te versterken! Een geslaagd huwelijk tussen inspanning en spelgeest! Alle oefenstof en gebruikte media zijn vrij voor handen.

  30. Van 14:30 tot 16:00

    Perfectionering schoolslag

    Lager & Secundair onderwijs
    Carine Verbauwen

    Ondanks de nieuwe leerlijnen blijft schoolslag de zwemstijl die het vaakst gezwommen wordt. Maar eigenlijk denken we soms nog verkeerdelijk dat dit de eenvoudigste zwemslag is. Tijdens deze sessie staan we stil bij de meest voorkomende fouten bij het aanleren van schoolslag en hoe we de techniek van onze leerlingen kunnen perfectioneren

  31. Van 14:30 tot 16:00

    100 Dansopdrachten

    Lager onderwijs 
    Paul Rooyackers

    Tijdens deze danssessie wordt je ondergedompeld in verschillende praktische dansopdrachten die opgebouwd zijn in negen logisch reeksen. De 100 opdrachten zijn in de loop der jaren bedacht en uitgetest bij duizenden kinderen en zijn gebaseerd op dansimprovisatie waarbij de verbeelding begeleid en gestimuleerd wordt. Kant-en-klare opdrachten met bijhorende muziek die je eenvoudig kan toepassen zorgen voor een ideale basis voor de dansles.

  32. Van 14:30 tot 16:00

    Zelfverdedigend leren

    Secundair onderwijs
    Dieter Truyen

    Pubers dagen elkaar graag uit, ravotten graag, willen zich meten, gaan op zoek naar grenzen. We bieden je een les zelfverdediging aan waar ze zich maximaal kunnen uitleven en waar de veiligheid gegarandeerd blijft. De zelfverdediging werd verwerkt in spelvormen en een wedstrijdvorm die we SchoolGrappling noemen. 

  33. Van 14:30 tot 16:00

    Pickleball

    Secundair onderwijs
    Hans Minten

    Pickleball is een toegankelijke variant van tennis. Door een kleiner speelveld, ter grootte van een badmintonveld, en aangepast spelmateriaal wordt de instapdrempel aanzienlijk verlaagd. De gatenbal zorgt voor een tragere balwisseling waardoor spelers meer tijd hebben om te handelen. Dit maakt van Pickleball het ideale terugslagspel voor het onderwijs. We vertrekken vanuit duidelijke en uniforme doelstellingen, die ook toe te passen zijn op andere terugslagspelen.

  34. Van 14:30 tot 16:00

    Sporten a.d.h.v hartslagmeter

    Secundair onderwijs
    Polar
    Bij goed weer trekken we als klasgroep vaak de loopschoenen aan en zijn we vertrokken voor een conditionele lessenreeks. Ondanks het feit dat niet iedereen dezelfde basisconditie heeft, nemen we wel vaak dezelfde marges of einddoelen voor ogen. Daar moeten we eigenlijk vanaf en Polar heeft een nieuwe tool klaar voor het onderwijs die je daarbij kan helpen. Op die manier kan iedere student zijn eigen hartslag onder controle houden en op eigen tempo trainen en vooruitgang boeken in
    zijn prestaties, wat de intrinsieke motivatie om te bewegen nog meer zal vergroten.
  35. Van 14:30 tot 16:00

    Kleuterturnen Kidies

    Kleuter onderwijs
    Inge Stoop

    Wil je graag ondervinden wat interactief kleuterturnen inhoudt? Variatie, uitdaging en activiteit zijn de 3 belangrijkste woorden bij de beschrijving van een turnles. Grote groepen actief bezig laten zijn en ze veel variatie bieden aan de hand van klein materiaal. Zelf ondervinden wat uitdaging betekent op kleuterniveau. Vele verschillende werkvormen komen aan bod, ook turnen op muziek en leren samenwerken horen erbij.  

  36. Van 14:30 tot 16:00

    Laserschermen

    Secundair onderwijs
    Julie Groslambert

    De Vlaamse schermbond introduceert een nieuwe discipline binnen de schermsport met een nieuw wapen, de lightsaber. Zowel jongeren als volwassenen houden van de surrealistische leefwereld van Star Wars, ook omdat de jeugd steeds meer e-sports en videogames bekijken als actieve participatie willen ze inspelen op de nieuwe trends met laserschermen.

  37. Van 14:30 tot 16:00

    Capoeira Fundamentals

    Secundair onderwijs
    Jelle Symons

    Capoeira is een sport, die vooral inspeelt op lenigheid, kracht en coördinatie. De sport vormt een mooie mix tussen gevechtssport en ritmiek. Het groepsgevoel is belangrijk, aangezien je naast individuele oefeningen, ook met de andere deelnemers 2-aan-2 oefeningen en vrij spel doet. De afwisseling en vele aspecten binnen één gevechtsdiscipline maakt dat Capoeira leerdoelen op een andere manier kan behalen.

  38. Van 14:30 tot 16:00

    Lilo: Leerlijnen in LO

    Secundair onderwijs
    Phillipe Vandersmissen

    Leerlijnen in lichamelijke opvoeding zijn voor iedere leerkracht een uitdaging, hierop wou recent onderzoek van de PXL een antwoord op proberen bieden. Ze ontwikkelden een online tool voor iedereen die verschillende sporten kwaliteitsvol wil onderwijzen met schematische weergave van hoe je oefenstof stap voor stap kan opbouwen. De uitwerking van mogelijke leerlijnen zorgt voor een eenvoudige vertaling naar je eigen lessen.

    Klaar om je leerlingen in beweging uit te dagen, bij te sturen en iets te leren?

  39. Van 14:30 tot 16:00

    Structuur en differentiatie in de les LO

    Alle
    Sven De Wilde

    Hoe kunnen we meer structuur brengen in de les lo? Door het M-decreet/decreet Leersteun zijn er steeds meer leerlingen die speciale noden hebben, ook in het reguliere onderwijs. Hoe kunnen we ook voor deze leerlingen een veilige, plezierige en leerrijke bewegingsles maken? Vele leerlingen hebben ook baat bij een gestructureerde les, dit geeft hen een houvast.

  40. Van 14:30 tot 16:00

    Spelvormen basketbal

    Secundair onderwijs
    Annemie Bogaert

    Tijdens deze sessie verhogen we het spelplezier door middel van basketbalspelvormen te introduceren die jong en oud in beweging doen krijgen en een accent leggen op spelbeheersing. Ook elementen als lichaams- en balbeheersing komen aan bod tijdens deze sessie. 

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Leden hebben een goedkoper tarief dan niet-leden. 

Dit jaar maken we een onderscheid tussen vroege inschrijvingen en regular inschrijven. Waarom? 2 weken voor de start van de studiedag bevestigen wij alle lesgevers, en moeten we helaas soms enkele lesgevers afbellen wegens te weinig inschrijvingen. Om te vermijden dat je te lang wacht met inschrijven, willen we jullie aanraden om vroeger in te schrijven. 

Jouw lidmaatschap dekt je wereldwijd 24/24u voor lichamelijke ongevallen. Ook ontvang je het driemaandelijks tijdschrift en kan je deelnemen aan alle BVLO-nascholingen aan kortingstarief.

Opgelet! Indien uw factuur moet gericht zijn aan een gemeentebestuur of school dient u dit vooraf op te geven! Indien wij de factuur moeten hermaken, wordt er een extra kost van 10 euro aangerekend!! 

In de agenda

  1. Webinar: Genderbewust communiceren

    16 okt.

    We willen dat iedereen zich welkom voelt in de sport en op het sportterrein. Onbewust kunnen we via taal en beeldvorming (groepen van) mensen uitsluiten of zich minder welkom doen voelen. In deze vorming gaan we aan de slag met genderbewust taal- en beeldgebruik.

Toon alle meetings

Nieuws

Geen studentenstage

juli 2024 Dit jaar zal er helaas geen studentenstage plaatsvinden in augustus om studenten voor te bereiden op de tweede zit.
Omwille van werken aan de vloer en bezetting van de zalen in het kader van de Olympische Spelen, vonden we helaas geen alternatief.

Volgend jaar zal er opnieuw in Pasen en in de zomer een studentenstage plaatsvinden. Lees verder

Bevraging sportleerkrachten

Bevraging sportleerkrachten post formaatjuni 2024 Sportleerkrachten kunnen helpen om kinderen in kansarmoede meer kansen te bieden! Lees verder
Sluiten