47ste BVLO studiedag
Programma van 47ste BVLO studiedag
-
Van 10:15 tot 11:45
Omgaan met gender in de les LO
Doelgroep: Alle
Lesgever: Out for the win
Dit is een theoretische sessie.
-
Van 10:15 tot 11:45
Teach2volley
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Mario Trochs (Medewerker Volley Vlaanderen)
Volley Vlaanderen heeft niet stil gezeten de voorbije jaren. Ze ontwikkelden verschillende kant en klare lesfiches die je als leerkracht kan gebruiken als leidraad voor jouw lessen of waaruit je de oefeningen kan selecteren die voor jouw klasgroep kunnen werken. Tijdens deze sessie ga je zelf aan de slag met de fiches en oefen je jouw volleybal skills verder in
-
Van 10:15 tot 11:45
Squash 57
Doelgroep: Lager onderwijs + 1ste graad secundair
Lesgever: Lennert Jansen (Sporttechnisch coördinator Squash Vlaanderen)
Ben je op zoek naar een nieuwe sport om aan te bieden in jouw les, dan heeft Squash Vlaanderen een nieuwe variant in de aanbieding. Squash 57 is een nieuwe squashvariant die met een kleiner racket en grotere bal gespeeld wordt. Squash 57 is door zijn laagdrempeligheid makkelijk aan te leren, sociaal, fun en is geschikt om te spelen op verschillende niveaus. Bovendien zal je ontdekken dat het tegelijkertijd een stevige work-out is.
Deze sessie gaat door op de squashbaan van de Blaarmeersen.
-
Van 10:15 tot 11:45
Kids Dance
Doelgroep: Lager onderwijsLesgever: Sjomara De Baere (Danslerares en bachelor LO)Tijdens deze sessie gaan we na een korte opwarming en uitleg omtrent de passen aan de slag met een eenvoudige choreografie die je in elke dansles kan toepassen. We werken met verschillende hip hop en streetdance invloeden om tot een hedendaagse danschoreo te komen die je eenvoudig kan aanpassen aan het niveau van jouw leerlingen. -
Van 10:15 tot 11:45
Creatieve opwarmingen
Doelgroep: Alle
Lesgever: Ruth Byl (Bachelor LO en Trainer Gymnastiek)
Opwarmen in het begin van een les of training is essentieel, dat is algemeen geweten. Er zijn heel wat leuke, uitdagende, soms ludieke oefeningen en spelvormen om de les te starten zodat de zin in bewegen er onmiddellijk in zit. We zijn de tel al kwijt de hoeveelste reeks dit is, maar ook dit keer staat amusement voorop.
-
Van 10:15 tot 11:45
Werken met de wobbel
Doelgroep: Kleuter en lager onderwijs
Lesgever: Liesbeth De Backer (Yoga-docente)
Balanceren, yoga, wobbelen,.. Tijdens deze sessie krijg je verschillende inzichten hoe je tijdens jouw les aan de slag kan met de wobbel. Bij de kinderen is dit alvast een favoriet, nu kan je zelf eens ondervinden hoe moeilijk het eigenlijk echt is.
-
Van 10:15 tot 11:45
Zwemles geven aan groepen met diverse niveaus
Doelgroep: Lager en secundair onderwijs
Lesgever: Carine Verbauwen (Trainer B zwemmen / waterpolo)
We worden er allemaal mee geconfronteerd in de les, het uiteenlopende zwemniveau van de kinderen. Door corona is dit probleem misschien wel nog groter geworden. Tijdens deze les gaan we aan de slag met oefeningen die je eenvoudig kan differentiëren naar het zwemniveau van jouw leerlingen.
-
Van 10:15 tot 11:45
New Line dance
Doelgroep: Secundair onderwijs + recreatief
Lesgever: Caroline van den Eerenbeemt
Line Dance staat bekend om zijn eenvoudige choreografieën en ruimteverplaatsing op een lijn. We steken deze dansvorm voor jou in een modern jasje op hedendaagse beats. Wedden dat je iedereen aan het dansen krijgt?
-
Van 10:15 tot 11:45
Speel je vrij! – Doelspelen en hybride spelvormen
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Toon Dehandschutter (Lector UCLL en auteur boek “Speel je vrij!”)
In ons vorige magazine kon je al kennismaken met het boek 'Speel je vrij'! De SpelenderWijs-aanpak wordt als referentiekader gebruikt en focust op haalbare speluitdagingen voor alle spelers waarbij beter leren spelen het hoofddoel is. Via lead-up games en spelnabije oefeningen wordt een spelopbouw op maat gemaakt. Na het volgen van deze sessie ben je gewapend om met een spelopbouw uit doelspelen in jouw onderwijscontext aan de slag te gaan.
-
Van 10:15 tot 11:45
Roeiergometers op school
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Arno Volckaert (Medewerker Roeisport Vlaanderen)
Row row row op die ergometer! De Vlaamse roeiliga wil de roeisport meer integreren in de lessen LO via een uitdagend en nog vernieuwender project. Vanaf 2021 leveren ze bij de roei-ergometers ook tablets met EXR, wat ongetwijfeld de funfactor nog meer doet stijgen. Maak kennis met de sport en leer tijdens de sessie hoe je jouw leerlingen aan het roeien krijgt.
-
Van 10:15 tot 11:45
Kijk ik fiets!
Doelgroep: Kleuter onderwijs
Lesgever: Sportwerk Vlaanderen
Fietsvaardigheid is zeer belangrijk in het verkeer en onder het motto jong geleerd is oud gedaan, is dit wel de sessie voor jou. Tijdens deze sessie leer je een unieke methodiek om jouw leerlingen binnen no time zelfstandig te leren fietsen zonder steunwieltjes of hulp. Hop die fiets op!
Dit is een theoretische sessie.
-
Van 10:15 tot 11:45
Ultimate Frisbee
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Samyr Silversmet (Voorzitter Frisbee Vlaanderen)
De teamsport in opmars kan natuurlijk niet wegblijven op onze studiedag. Het voordeel is dat je als leerkracht niet veel materiaal nodig hebt om Ultimate Frisbee in de les te integreren. We starten met verschillende technieken om de frisbee rond te passen naar elkaar en gaan over tot een progressieve en spelgerichte opbouw.
-
Van 10:15 tot 11:45
ArcheryTag
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Tasia Pleune (Coördinator BVLO)
Tijdens deze sessie vliegen de pijlen je om de oren. Na een korte introductie over pijl en boog en de veiligheidsvoorschriften, gaan we zelf aan de slag met verschillende spelvormen. Archerytag combineert precisie van het boogschieten met cardio en teamspel. Ideaal voor een sportdag of unieke sport tijdens de les.
-
Van 10:15 tot 11:45
Pickleball sessie 1
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Hans Minten (Docent LO & BR UCLL)
De racketsporten zijn bezig aan een opmars en verschillende varianten groeten uit tot volwaardige sporten Pickleball, een toegankelijke variant van tennis, wordt op een kleiner veld gespeeld met aangepast materiaal, wat ervoor zorgt dat je snel tot spelen komt. De gatenbal en het houten racket zorgen voor een tragere balwisseling waardoor spelers meer tijd hebben om beslissingen te nemen en te handelen. Dit maakt van Pickleball een ideaal terugslagspel voor het spelonderwijs.
-
Van 10:15 tot 11:45
Bewegingsvaardigheden stimuleren in elke les LO: een bobbelbaan!
Doelgroep: Lager Onderwijs
Lesgevers: Eline Coppens (post-doctoraal medewerker UGent: motorische ontwikkeling) & Elly van Hyfte (doctoraatstudent UGent)
Inhoud: In het theoretisch luik gaan we dieper in op hoe je de vooruitgang in de bewegingsvaardigheden van je leerlingen nog meer kan stimuleren en waarom je zeker voldoende aandacht dient te besteden aan het ontwikkelen van bal- en dingvaardigheden (ook wel objectcontrole genoemd). Ook het verhogen van de activiteitsgraad in de lessen LO krijgt aandacht en je zal dit zelf ervaren tijdens het praktijkgedeelte, waar je kennismaakt met een bobbelbaan. Tevens komt het belang van je correct in te kunnen schatten aan bod in deze workshop, waar theorie en praktijk aan elkaar worden gekoppeld.
-
Van 12:45 tot 14:15
Teach2volley
Doelgroep: Lager onderwijs
Lesgever: Mario Trochs (Medewerker Volley Vlaanderen)
Volley Vlaanderen heeft niet stil gezeten de voorbije jaren. Ze ontwikkelden verschillende kant en klare lesfiches die je als leerkracht kan gebruiken als leidraad voor jouw lessen of waaruit je de oefeningen kan selecteren die voor jouw klasgroep kunnen werken. Tijdens deze sessie ga je zelf aan de slag met de fiches en oefen je jouw volleybal skills verder in.
-
Van 12:45 tot 14:15
En Garde! Schermen op school
Doelgroep: Lager en secundair onderwijs
Lesgever: Mathias Huybens (Algemeen directeur basiswerking Vlaamse Schermbond)
Met ‘Schermen op School’ wil de Vlaamse Schermbond de schermsport promoten. Via lesfiches en taakkaarten kunnen technieken en spelregels aangeleerd worden. Zo krijgen de leerlingen de kans om haar te leren kennen op een laagdrempelige en creatieve manier.
-
Van 12:45 tot 14:15
Kleuterswing
Doelgroep: Kleuter onderwijs
Lesgever: Sjomara De Baere (Danslerares en bachelor LO)
Stilstaan is een moeilijk opgave voor kleine kinderen, dan kunnen we ze maar beter aan het dansen krijgen. Eenvoudige danspasjes, een dansbaar muziekje en veel herhaling zijn de sleutel tot succes om de kinderen in beweging te krijgen.
-
Van 12:45 tot 14:15
Werken met de (mini)trampoline
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Ruth Byl (Bachelor LO en Trainer Gymnastiek)
Trampolines gebruiken in de les klinkt voor de leerlingen onmiddellijk als muziek in de oren. Als leerkracht komt er wel wat meer bekijken, vrije sprongen, steunsprongen, helpersfuncties etc.. Hoe kan je de minitrampoline veilig gebruiken in de les, hoe kan je jouw leerlingen ondersteunen of zelf laten helpen? Tijdens deze sessie zien we de do's en dont's rond het gebruik van de minitrampoline.
-
Van 12:45 tot 14:15
Hockey@school
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Joëlle Dick (Medewerker Hockey Vlaanderen)
Hockey2School is een project van de Vlaamse Hockey Liga vzw waarmee we de leerlingen op een zeer laagdrempelige, kindvriendelijke en speelse manier willen laten kennismaken met de hockeysport via de schoolomgeving. Eerst worden de basistechnieken aangeleerd waarna de focus wordt gelegd op spelenderwijs leren en verschillende spelsituaties worden geoefend. Er werd een aangepast en veilig materialenpakket ontwikkeld bestaande uit lichte hockeysticks en ballen waarmee op eender welke vlakke ondergrond kan gespeeld worden: asfalt, kunstgras, houten vloer, gras, etc…
-
Van 12:45 tot 14:15
Yoga-tussendoortjes die je doen snakken naar meer
Doelgroep: Alle
Lesgever: Liesbeth De Backer (Yoga-docente)
Tijdens de les zitten leerlingen de dag van vandaag nog steeds te veel neer, terwijl dat nergens voor nodig is. Als leerkracht kan je toch beweegmomenten aanbieden net om de focus bij de leerlingen te verhogen. De bewegingen in deze bewegingstussendoortjes zijn telkens geïnspireerd op verschillende yoga-elementen. Via yoga leren leerlingen bewuster omgaan met emoties, reduceren ze angst en stress, stimuleren ze het positieve zelfbeeld en ontstaat er rust in lichaam en geest.
-
Van 12:45 tot 14:15
Evaluatie in de les LO (1/2)
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Peter Iserbyt (Professor Fysieke Activiteit, Sport & Gezondheid, KUL)
* In het theoretisch deel bespreken we een aanpak genaamd ‘instructional alignment’ om doelen, evaluatie en inhouden te stroomlijnen.
* In het praktisch deel gaan we met deze methode aan de slag voor diverse bewegingsgebieden -
Van 12:45 tot 14:15
Standenwerk tijdens badminton
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Arno Boonants (Master LO en trainer Badminton)
Badminton wordt nog vaak heel technisch aangeleerd, de slagen om dan tot een wedstrijdvorm te komen. In deze sessie ga je aan de slag met verschillende oefeningen die de leerlingen uitdagen om de techniek te verbeteren zonder de focus daarop te leggen. Fun en plezier staat voorop tijdens deze sessie.
-
Van 12:45 tot 14:15
Conditionele zwemoefeningen
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Carine Verbauwen (Trainer B zwemmen / waterpolo)
Techniek en uithouding kan je trainen, maar waar techniek herhaling vraagt, is dit bij uithouding minder voor de hand liggend, Hoe kan je als leerkracht jouw leerlingen helpen om sneller te zwemmen meer aquatische uithouding te creëren en tijdswinst te boeken. Tijdens deze sessie leert Carine je enkele oefeningen om te werken aan de conditie in het water.
-
Van 12:45 tot 14:15
ICP Move - iedereen kan bewegen
Doelgroep: Alle
Lesgever: Eric Bortels (Bedenker ICP-Move)
ICP MOVE staat voor Inclusive Color Picture Movements. Deze inclusieve aanpak, die werkt met kleuren en vormen, is ontworpen om een uniforme aanpak te creëren voor de sporters tussen clubs, scholen, en andere instellingen. Door de herkenbaarheid kan je de methodologie ook toepassen in verschillende sporten. Wil je graag eens kennismaken met deze aanpak, schrijf je dan in!
-
Van 12:45 tot 14:15
Padel
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Mathieu Snauwaert (Padeltrainer Gantoise)
Tijdens corona ontwikkelde padel in een snelvaart, iedereen kent de sport of heeft wel al eens een balletje geslaan. Tijdens deze sessie gaan we aan de slag met verschillende spelvormen die je kan spelen met meer dan 4 leerlingen op een terrein. Wachttijden willen we in de leertijd LO zoveel mogelijk beperken en we willen ook zoveel mogelijk speeltijd en balcontacten aanbieden. Ideaal voor een korte lessenreeks of een sportdag op school.
Deze sessie gaat door op de padelterreinen van de Gantoise.
-
Van 12:45 tot 14:15
Tennis@school
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Nele Vandael (Lesgeefster Tennis Vlaanderen)
Maak kennis met tennis op maat van leerlingen uit het secundair onderwijs. Tijdens deze sessie kan je proeven van heel wat laagdrempelige oefenstof die makkelijk te organiseren valt in grote groepen. Heb je als leerkracht nog nooit zelf een racket vast gehad? Geen probleem, we helpen je graag op weg met handige tips en tools om tennis voor grotere groepen leerlingen te introduceren!
-
Van 12:45 tot 14:15
You.Fo
Doelgroep: 3de graad lager onderwijs en secundair
Lesgever: Sportwerk Vlaanderen
Innovatieve sporten zijn in opmars. YOU.FO is 's werelds nieuwste sportspel, gebaseerd op het werpen en vangen. Het is een mix van lacrosse, hockey en frisbee waarbij een aerodynamische ring met speciale stokken over een afstand tot 30 meter moet worden geworpen en gevangen. Poull Ball is een nieuwe sport die vooral het fairplay aspect naar voren brengt en iedereen de kans geeft mee te doen aan het spel.
-
Van 12:45 tot 14:15
Pickleball
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Hans Minten (Docent LO & BR UCLL)
De racketsporten zijn bezig aan een opmars en verschillende varianten groeten uit tot volwaardige sporten Pickleball, een toegankelijke variant van tennis, wordt op een kleiner veld gespeeld met aangepast materiaal, wat ervoor zorgt dat je snel tot spelen komt. De gatenbal en het houten racket zorgen voor een tragere balwisseling waardoor spelers meer tijd hebben om beslissingen te nemen en te handelen. Dit maakt van Pickleball een ideaal terugslagspel voor het spelonderwijs.
Deze sessie is identiek aan de voorgaande sessie pickleball.
-
Van 14:30 tot 16:00
Piraatjes op school
Doelgroep: Kleuter onderwijs
Lesgever: Mathias Huybens (Algemeen directeur basiswerking Vlaamse Schermbond)
Het project VSB PIRAATJES wil van jonge kinderen in het algemeen betere bewegers maken en niet alleen betere schermers. We willen de kinderen op een laagdrempelige manier in contact laten komen met onze schermsport. Het grote doel van dit project is de leeftijd van de beginnende schermers te verlagen. Het creëren van een inlevingswereld door middel van verschillende verhalen en thema’s die tijdens de trainingen gebruikt worden, kan de interesse van de kinderen wekken. Oefeningen zullen dan ook binnen dit thema uitgewerkt worden. Op deze manier werken de kinderen aan hun fysieke ontwikkeling, zijn ze actief aan het sporten en leren ze schermen op een aangename manier. Het volledige concept is gebaseerd op het concept storytelling.
-
Van 14:30 tot 16:00
Ritmiek zonder dans
Lager en secundair onderwijs
Lesgever: Ruth Byl (Bachelor LO en Trainer Gymnastiek)
Wanneer je het woord dansen uitspreekt in de les LO, zullen er altijd leerlingen zijn die liever iets anders doen. Starten op de verkeerde tel of de complexe bewegen niet dansant kunnen brengen, bezorgt menig leerkracht (en leerling) kippenvel. Maar je kan ook aan de slag gaan met ritmiek of creatieve expressie zonder te dansen! Tijdens deze sessie hoef je geen danstalent te zijn (al mag het wel) om toch op de maat te bewegen.
-
Van 14:30 tot 16:00
Street dance for teens
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Sjomara De Baere (Danslerares en bachelor LO)
Tijdens deze sessie gaan we na een korte opwarming en uitleg omtrent de passen aan de slag met een eenvoudige choreografie die je in elke dansles kan toepassen. We werken met verschillende hip hop en streetdance invloeden om tot een hedendaasge danschoreo te komen die je eenvoudig kan aanpassen aan het niveau van jouw leerlingen.
-
Van 14:30 tot 16:00
Oefen- en spelvormen: uitdagende hockeyelementen
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Joëlle Dick (Medewerker Hockey Vlaanderen)
Naast de technische fiches van Hockey2school gaan we tijdens deze sessie op zoek naar verschillende uitdagende spel- en oefenvormen die de leerlingen techniek bijbrengen. Al spelend de paslijnen ontdekken tot shoot-outs, verschillende aspecten van het aanvallend en verdedigend spel komen aan bod.
-
Van 14:30 tot 16:00
Evaluatie in de les LO (2/2)
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Peter Iserbyt (Professor Fysieke Activiteit, Sport & Gezondheid, KUL)
* In het theoretisch deel bespreken we een aanpak genaamd ‘instructional alignment’ om doelen, evaluatie en inhouden te stroomlijnen.
* In het praktisch deel gaan we met deze methode aan de slag voor diverse bewegingsgebieden -
Van 14:30 tot 16:00
Ropeksipping op muziek
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Caroline Maes (Bachelor LO)
Tijdens deze sessie leer je verschillende tricks in een single rope. Daarna gaan we aan de slag op muziek om een straddle, sideswing of caboose op de juiste tel te implementeren. Je leert een gedeelte choreo op muziek om daarna jouw leerlingen hun creativiteit te testen om de laatste tellen te vervolledigen.
-
Van 14:30 tot 16:00
Clear en drop: het verschil
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Arno Boonants (Master LO en trainer Badminton)
Deze twee slagen hebben een klein verschil in techniek, maar een groot verschil in het spel. Tijdens deze sessie oefen je vooral op de specifieke houding en beweging en verplaatsing op het terrein. Via verschillende oefeningen en spelvormen kan je hopelijk tegen het einde van de sessie jouw tegenstander van het terrein spelen.
-
Van 14:30 tot 16:00
Hoe leer ik kinderen schoolslag zwemmen: de basis
Doelgroep: Lager en secundair onderwijs
Lesgever: Carine Verbauwen (Trainer B zwemmen / waterpolo)
Naast het overlevend zwemmen willen we leerlingen ook de techniek van verschillende zwemslagen aanleren. Hoe leer je iemand starten met zwemmen en welke remediering is noodzakelijk? Tijdens deze sessie focussen we ons op de techniek van schoolslag en eventueel de aquatische ademhaling indien er tijd over is.
-
Van 14:30 tot 16:00
Bewegen kan je meten?
Doelgroep: Lager en secundair onderwijs
Lesgever: Elise van der Stichelen (Medewerker SportaMundi)
Met SportaMundi hebben we een manier gevonden om de beweegvaardigheden van leerlingen op een wetenschappelijke manier in kaart te brengen, bij te sturen en op te volgen. Aan de hand van leuke beweegvaardigheidstestjes wordt de beginsituatie van elke leerling opgesteld. O.b.v. het resultaat van de testjes kan elke leerling met aangepaste oefenstof evolueren op zijn/haar eigen niveau. Met een overzichtelijke kleurencode kan je in één oogopslag zien hoe de vaardigheden van de leerlingen zich verhouden.
-
Van 14:30 tot 16:00
Aansprakelijkheid op school en in de les
Doelgroep: Alle
Lesgever: Bart Hannes (Expert Ethias)
Als leerkracht LO hebben we een grote verantwoordelijkheid, die soms verder reikt dan enkel de les LO geven. Denk maar aan verplaatsing die je maakt zowel tijdens als buiten de schooluren met de studenten, of uitstappen die je onderneemt. Maar hoe zit dat nu juist met de aansprakelijkheid en tot waar reikt de aansprakelijkheid van de school? Wat is het juridische verschil tussen aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid? Tijdens deze sessie krijg je naast een uiteenzetting ook de mogelijkheid om verschillende vragen of cases voor te leggen.
-
Van 14:30 tot 16:00
Creatieve oefenvormen in atletiek
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Frank Vandaele (Docent Artevelde Hogeschool)
Atletiek bevat veel uiteenlopende technieken waarvan de werpnummers specifieke aandacht krijgen tijdens deze sessie. Na een korte maar krachtige opwarming gaan we aan de slag met verschillende materialen en leren we differentiëren binnen een graduele opbouw van de verschillende werp-en stootnummers.
Deze sessie gaat door op de atletiekpiste van de Blaarmeersen.
-
Van 14:30 tot 16:00
Bootcamp Games
Doelgroep: Lager en secundair onderwijs
Lesgever: Matthias Deloof
Als leerkracht LO is het soms moeilijk om leerlingen te blijven motiveren en uit te dagen tijdens de les. Tijdens deze sessie voeren we verschillende spelvormen uit waarbij de team spirit en het conditieniveau zal toenemen. Deze spelvormen zijn ideaal als opwarming, conditieles of om de verbondenheid in de klas te laten toenemen.
-
Van 14:30 tot 16:00
Cardio boksen
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Sportwerk Vlaanderen
Het beoefenen van een vechtsport maakt leerlingen juist rustiger, gek he! Tijdens deze sessie maken we kennis met boksen en hoe je dit in jouw les kan introduceren. Daarnaast is het een inspannende sport en laten we onze hartslag stijgen dankzij de cardioboks.
-
Van 14:30 tot 16:00
Tennis@school
Doelgroep: Lager onderwijs
Lesgever: Nele Vandael (Lesgeefster Tennis Vlaanderen)
In samenwerking met MOEV en BVLO lanceerde Tennis Vlaanderen in september 2021 het gloednieuwe project Tennis@School. Hiermee willen we leerkrachten helpen om tennis op een laagdrempelige manier in het curriculum te integreren. Met twee voorbeeldlessen en tips om het nodige materiaal te voorzien, ben je zo vertrokken! Heb je als leerkracht nog nooit zelf een racket vast gehad? Geen probleem, we helpen je graag op weg met handige tips en tools om tennis voor grotere groepen leerlingen te introduceren!
-
Van 14:30 tot 16:00
Roundnet/Spikeball
Doelgroep: Secundair onderwijs
Lesgever: Hans Minten (Lector LO &BR UCLL)
Roundnet is een bal- en netsport waarbij je in 2 teams van twee personen een bal probeert te kaatsen op een soort van mini-trampoline. Vooral in de zomer kan je verschillende enthousiastelingen in parkjes bezig zien met deze leuke sport. Waar het materiaal specifiek materiaal vereist, kan je dit eigenlijk makkelijk aanpassen om te spelen in een onderwijscontext. Kom en speel een spelletje mee!